چراغ رشد گیاه

لامپ رشد گیاه چیست؟

لامپ رشد گیاه چیست؟
روشنایی رشد گیاه عبارت است از یک منبع نور مصنوعی ویژه که باعث تحریک رشد اپتیمم گیاهان از طریق ساطع کردن طیف الکترومغناطیس مطلوب برای فتوسنتز می شود. لامپ رشد گیاه در مکان هایی بکار گرفته می شود؛ که نور طبیعی وجود ندارد و یا نیازمند تدارک نور مکمل باشند. بعنوان مثال: در ماه های زمستان زمانی که ممکن است، نور کافی در ساعات متمادی از روزش برای رشد بهینه گیاهان فراهم نباشد؛ آنگاه لامپ رشد گیاه برای افزایش زمان دسترسی گیاهان به نور استفاده می گردد. لامپ رشد گیاه تلاش می کند تا طیفی از نور را مشابه تشعشع خورشید فراهم سازد، یا طیفی از نور که کلیه نیازهای گیاهان را برای رشد بهینه گیاه در اختیار بگذارد. لامپ رشد گیاه را مثل هرمنبع نوری میتوان، از نظر مشخصات به ۲ بخش کلی تقسیم کرد:

۱: بخش فنی الکترولایت (در لامپ رشد گیاه)
بخش فنی الکترولایت که در تمام منابع نوری موجود و بر اساس توان خروجی آن منبع اختصاص داده می شود.

برای مثال:

هیت سینک یا خنک کننده : که اکثرا با قاب و ظاهر منبع نوری یکسان می باشد؛ و یا در وات های بالای خروجی نور از فن نیز استفاده می شود.

پی سی بی : برد الکترونیکی منبع نوری که دیودهای نوری بر روی آن مونتاژ میشوند.

چیپ ها یا دیودهای نورانی که در ۳ دسته اصلی ال ای دی ها، اس ام دی ها و سی اوبی ها دسته بندی می شود که تفاوت های فنی و قیمتی زیادی بین آنها وجود دارد. که مدل های لامپ رشد گیاه هم دارند اما با تاثیر کم.

توان خروجی دیودهای نورانی یا چیپ های نورپردازی؛ مانند لومن و میل چیپ اصلی(اندازه چیپ) و میزان لوکس نوری خروجی آنها می باشد. تمام محصولات رشد گیاه نورسل توان و خروجی آنها مشخص شده است؛ که در مشخصات محصولات قابل مطالعه است.

مبدل های الکتریکی و الکترونیکی(درایورها)؛

و صد البته کیفیت و برند سازنده این قطعات؛

و…

۲: بخش کاربردی یا تخصصی نور
این بخش از مشخصات یک روشنایی رشد گیاه است، که تعیین کننده تفاوت میان منابع نوری مختلف از نظر خروجی مدنظر می باشد. که در خرید لامپ رشد گیاه به این مورد توجه شود.

برای دریافت مقاله کامل میتوانید از لینک زیر اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *